<< 1 2 345 46 47 >>

Geplaatst op: 2017-11-10 15:45

Preview 'From Sammy with love'

Gisteren waren we aanwezig bij de repetities van de nieuwe musical From Sammy With Love, waarin Stanley Burleson een Freek Bartels beiden in de huid van Sammy Davis Jr. kruipen. In een voorstelling vol zang en dans, vertellen zij over het leven van deze Amerikaanse entertainer. Zijn verhalen worden afgewisseld met persoonlijke verhalen van Stanley en Freek.

From Sammy with Love stond gepland als de openingsvoorstelling voor het 200 zitplaatsen tellende mini-theater in het nieuwe kantoor van Stage Entertainment aan de Amsterdamse Zuidas. De bedoeling was dat dit eind 2014 zou gaan spelen. Het wordt geproduceerd door een samenwerking tussen Senf Theaterpartners en Kemna Theater.

De musical vertelt het verhaal van de wereldberoemde entertainer Sammy Davis Jr. bekend van onder andere ‘Mr Bojangles’ en ‘Candyman’. Het leven achter de legende, gezien door de ogen van multitalenten Stanley Burleson en Freek Bartels. De show trekt parallellen tussen hun achtergrond en de legacy van Davis Jr., in wiens huid ze tijdens de voorstelling beurtelings kruipen. Een meeslepende en swingende showbizz biografie vol hitsongs en dans en tegelijk een onthutsend en ontroerend verhaal over liefde, racisme en passie.

Op het hoogtepunt van zijn carrière trouwde Sammy met de Zweedse filmster May Britt Wilkens. Gemengde huwelijken waren toen in de meeste Amerikaanse staten nog verboden en dit huwelijk leidde tot onrust en kritiek in de USA. Ondanks zijn successen voelde Sammy zich altijd buitengesloten. De Zweedse acteurs Karl Dyall en Rennie Mirro (die de voorstelling in Zweden gespeeld hebben) zijn beiden eveneens van gemengde afkomst. Door het spelen van Sammy vertellen zij over hun eigen ervaringen, hoe het is om op te groeien als gekleurd kind in Zweden en wat de invloed van “zwart-wit zijn” was op hun carrière en privé-leven.

Het publiek wordt meegenomen naar het Verenigde Staten van de jaren ‘60, waar het leven en de carrière van de entertainment-legende zich kenmerkte door roem en succes, maar ook door eenzaamheid en isolement. Tijdens zijn leven kreeg Davis te maken met de raciale spanningen van de jaren ‘60 en ’70. Davis gebruikte zijn status als topentertainer om de rechten van Afro-Amerikanen te verbeteren wat hem tot een graag geziene gast in het Witte Huis maakte.

From Sammy With Love gaat op 29 november in première in DeLaMar en toert vervolgens tot eind februari door het land. De eerste try-out is op vrijdag 10 november in Veenendaal. Meer info en kaarten via de site van de Nationale Theaterkassa.

Geplaatst op: 2017-10-18 21:27

Paul en Freek eenmalig in Zwolle!

Zondagmiddag 19 november geven Paul de Leeuw en Freek Bartels een uniek concert in Theater Buitensoos in Zwolle. De artiesten nemen samen met pianist Bernd van den Bos het publiek mee in een persoonlijk samengesteld programma.

Het begon in de kleedkamer tijdens de tournee van hun voorstelling Moeders en Zonen; vrienden Paul en Freek vonden elkaar.Hoe deze vriendschap precies in elkaar steekt, is eenmalig te zien op het toneel in Zwolle.
‘We hebben zo’n concert onlangs (15 oktober 2017) in Tilburg gedaan en daar hebben we leuke en warme herinneringen aan. De beslissing om nog een concert samen te doen, was daardoor niet moeilijk’, aldus pianist Bernd van den Bos. ‘Het publiek was blij verrast door de gevarieerde songs, de leuke verhalen en intieme momenten. Dat doen we graag nog een keer over.’
De Leeuw vervolgt : ‘De vorige rendez vous met de virtuoze Bernd was er één van totale chaos, maar vooral vertier. En net als met goede seks, dat wil ik altijd nog wel een keer.’

‘Een middag met Paul de Leeuw’ vindt op zondagmiddag 19 november eenmalig plaats in Theater Buitensoos en begint om 14.00 uur. Kaarten zijn al vanaf € 25,00 te koop en te bestellen via onderstaande ticketshop. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om er een complete middag uit van te maken door de voorstelling te combineren met een high-tea vanaf 12.30 uur voor maar € 14,50 p.p.

Klik op de foto voor de officiele aankondiging!

Geplaatst op: 2017-08-04 15:52

Vrouw Online

Vandaag stond Freek in de Vrouw! Klik op de foto om naar het artikel te gaan.

Geplaatst op: 2017-07-07 09:16

Freek in de Volkskrant

'Ik ben niet haantje de voorste, misschien is dat toch die Brabantse nuchterheid'

Acteur Freek Bartels over het harde theaterleven

Vanuit de Tilburgse bubbel kwam Freek Bartels in het harde theaterleven. Nu heeft hij ruimte voor de onbekende musical A New Brain op een ongebruikelijke locatie.

'Op dit moment toneel, omdat het meer vrijheid geeft. Je zit niet vast aan de restricties van de muziek en het tempo, zoals bij musicals. Vooral bij grote musicalproducties draait het om de hitsongs en lekkere dansjes, die je op een vaste manier moet doen. Bij toneel is de sfeer elke voorstelling weer anders, dat maakt het spannender. Toen ik begon aan The Normal Heart (over de aidscrisis in de jaren tachtig, red.) was ik ontzettend nerveus. Bij de eerste lezing sprak ik alle namen verkeerd uit. Ik was bang dat mensen dachten: nu gaat die jongen die zo leuk zingt ineens toneelspelen.

Lees meer...

Geplaatst op: 2017-07-07 08:59

Extra voorstellingen musical A New Brain

De musical A New Brain die vanaf volgende week te zien is in de Scheepsbouwloods van de Amsterdamse NDSM-werf krijgt twee extra speeldata. Door de aanhoudende vraag naar kaarten zijn vier van de zes voorstellingen reeds uitverkocht en heeft de cast - bestaande uit Freek Bartels, Lone van Roosendaal, Tony Neef, Jonathan Demoor, Eva Poppink, Dennis Willekens, Peggy Sandaal en Christanne de Bruijn - de agenda’s naast elkaar gelegd en twee extra speeldata gevonden. A New Brain is nu ook te zien op woensdag 19 en donderdag 20 juli. Langer verlengen is niet mogelijk vanwege de volle agenda's van cast en crew. De musical is tot en met zondag 23 juli te zien.

Erwin Aarts van De Kernploeg is blij met dit succes. “Vanuit onze ambitie een extra dimensie aan het huidige musicalveld toe te voegen, hebben we een risico genomen om een onbekende musicaltitel naar Nederland te brengen. Het is dan ook fantastisch om te zien dat het publiek ons nu al omarmt, terwijl A New Brain pas volgende week zaterdag in première gaat.”

De musical vertelt het tragikomische verhaal van de jonge componist Gordon Schwinn (Freek Bartels) die door een hersenaandoening acuut geopereerd moet worden en bang is dat hij dood gaat met de mooiste muziek nog in zijn hoofd. A New Brain is een boeiende, snelle, energieke, absurde en bovenal humoristische musical. De muziek en liedteksten zijn van William Finn, die eerder een Tony Award won voor zijn voorstelling Falsettos. Hij schreef het scenario met James Lapine (Into the Woods). De regie van de Nederlandse versie is in handen van Benno Hoogveld. Florus van Rooijen verzorgde de vertaling en de cast wordt begeleid door een live band onder leiding van Rosite van der Woude.

De Kernploeg is voornemens voortaan iedere zomer een eigen, intieme versie van een niet of nauwelijks in Nederland gespeelde Amerikaanse musical (van toen en nu) te brengen. De naam De Kernploeg is afgeleid van Jerome Kern, de eerste echte Amerikaanse musicalcomponist. Daarnaast verwijst de naam naar de werkwijze: muziek en script komen op de eerste plaats. De Kernploeg is een initiatief van Erwin Aarts.

Geplaatst op: 2017-06-27 07:38

Repetities musical A New Brain gestart

Amsterdam, 26 juni 2017 Repetities musical A New Brain gestart De repetities van de musical A New Brain zijn vandaag gestart in Amsterdam. De musical vertelt het tragikomische verhaal van de jonge componist Gordon Schwinn (Freek Bartels) die door een door een hersenaandoening acuut geopereerd moet worden en bang is dat hij dood gaat met de mooiste muziek nog in zijn hoofd. Naast Freek bestaat de sterrencast uit Lone van Roosendaal, Jonathan Demoor, Tony Neef, Dennis Willekens, Eva Poppink, Peggy Sandaal en Christanne de Bruijn.

A New Brain is een boeiende, snelle, energieke, absurde en bovenal humoristische musical die slechts zes keer, tussen 14 t/m 23 juli, te zien is in de Scheepsbouwloods van de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. De muziek en liedteksten zijn van Wiliam Finn (Little Miss Sunshine), die eerder een Tony Award won voor zijn voorstelling Falsettos. Hij schreef het scenario met James Lapine (Into the Woods) en de arrangementen zijn van Jason Robert Brown (The Bridges of Madison County). De regie van de Nederlandse versie is in handen van Benno Hoogveld. Florus van Rooijen maakt de vertaling en de cast wordt begeleid door een live band onder leiding van Rosite van der Woude.

De Kernploeg wil voortaan iedere zomer een eigen, intieme versie van een niet of nauwelijks in Nederland gespeelde Amerikaanse musical (van toen en nu) brengen met als doel een extra dimensie aan het huidige musicalveld te geven.

De Kernploeg is een initiatief van Erwin Aarts.

A New Brain | Alleen te zien op 14, 15, 21 en 22 juli om 20.45 uur en op 16 en 23 juli om 16.00 | Scheepsbouwloods van de NDSM-werf in Amsterdam | www.anewbrain.nl

Geplaatst op: 2017-06-15 21:16

You Matter To Me - Leonie Meijer en Freek

Een tijdje geleden zongen Freek en Leonie Meijer samen een duet voor hun gezamenlijke vriend Tommy Driessen. Leonie vond dit zo bijzonder om te doen en dacht: misschien willen Daniel Kist en Friso Keunen het wel opnemen smile.gif)) ze zeiden JA en dit is het resultaat: You Matter To Me (origineel vanSara Bareilles en Jason Mraz)

Geplaatst op: 2017-06-11 20:35

A new brain!

A New Brain vertelt het tragikomische verhaal van de jonge componist Gordon Schwinn (Freek Bartels) die door een hersenaandoening acuut geopereerd moet worden en bang is dat hij dood gaat met de mooiste muziek nog in zijn hoofd. Mede dankzij - en ondanks - zijn bemoeizuchtige moeder, neurotische beste vriendin en altijd dromerige partner aan zijn bed, komt Gordon er langzaam achter wat nu echt belangrijk is in het leven. En ook dat het allemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. A New Brain is een boeiende, snelle, energieke, absurde en bovenal humoristische musical.

Met Freek Bartels, Lone van Roosendaal, Tony Neef, Jonathan Demoor, Dennis Willekens, Eva Poppink, Peggy Sandaal en Christanne de Bruijn. De muziek en liedteksten zijn van William Finn (Falsettos, Little Miss Sunshine), hij schreef het script samen met James Lapine (Into the Woods, Falsettos) en de arrangementen zijn van Jason Robert Brown (The Last Five Years, The Bridges of Madison County). De regie van de Nederlandse versie is in handen van Benno Hoogveld, Jeroen Sleyfer is muzikaal leider en Florus van Rooijen maakt de vertaling.

A New Brain speelt in de Scheepsbouwloods van de NDSM-werf in Amsterdam-Noord en is slechts te zien op:
vrijdag 14 juli om 20.45 uur;
zaterdag 15 juli om 20.45 uur;
zondag 16 juli om 16.00 uur;
vrijdag 21 juli om 20.45 uur;
zaterdag 22 juli om 20.45 uur;
zondag 23 juli om 16.00 uur.

Geplaatst op: 2017-06-08 19:33

Freek in de libelle

Freek vertelt in de Libelle van deze week uitgebreid over A New Brain - Musical van De Kernploeg en zijn privéleven. 'Het verhaal raakt me. Ik heb ja gezegd tegen dit stuk om de inhoud. Ik vind het een enorme uitdaging om dit verhaal, dat uit het leven gegrepen is, zo menselijk mogelijk neer te zetten.'

Geplaatst op: 2017-05-29 20:48

A New Brain perspresentatie

Vanaf 14 juli speelt 'A New Brain' zesmaal in de Scheepsbouwloods van de NDSM-werf in Amsterdam. Musicaljournaal.nl sprak de cast bij de start van de repetities.